Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kapsch: System viaTOLL jest przystosowany do obsługi pojazdów osobowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-04-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kapsch: System viaTOLL jest przystosowany do obsługi pojazdów osobowych
fot. viatoll.pl
Koncepcja systemu elektronicznego poboru opłat od wszystkich samochodów osobowych może być zdaniem firmy Kapsch oparta o system viaTOLL. Jeżeli tak się stanie, uiszczanie opłaty będzie się odbywało tak, jak w przypadku samochodów ciężarowych. Już teraz system jest przystosowany do obsługi aut osobowych.

Samochody osobowe skorzystają z viaTOLL-u?

 

Dorota Prochowicz, rzecznik prasowy projektu viaTOLL przyznaje, że kierowcy samochodów ciężarowych chwalą sobie prostotę uiszczania e-myta. – Opłata jest wnoszona bez zatrzymywania się, właściwie w sposób niewidoczny dla kierowcy i nie wiąże się to z żadnymi barierami na drodze – wyjaśnia.

 

Rzeczniczka dodaje, że obecnie kierowcy samochodów osobowych mogą korzystać z systemu elektronicznego w ograniczonym zakresie - tylko na autostradach zarządzanych przez GDDKiA. – Są tam place poboru opłat ze szlabanami, ale już teraz obsługa płatności przy pomocy viaAUTO jest trzykrotnie szybsza, niż w przypadku tradycyjnej płatności manualnej – podkreśla Dorota Prochowicz.

 

Zdaniem rzeczniczki projektu viaTOLL rezygnacja z manualnego poboru opłat z pewnością przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa na drodze. Co więcej, nastąpi upłynnienie ruchu oraz obniżenie poziomu hałasu i spadku emisji spalin w okolicach placów poboru opłat. Ponadto, obniżą się koszty eksploatacji samochodów, a zużycie paliwa będzie mniejsze.

 

Nowy system uda się szybko wdrożyć

 

Dorota Prochowicz przypomina, że minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska określiła w tym tygodniu czas potrzebny do wdrożenia systemu elektronicznego raczej na miesiące, niż lata. – Jako operator poboru opłat dołożymy wszelkich starań, by wprowadzenie niezbędnych modyfikacji do systemu informatycznego, wybudowanie brakującej infrastruktury, przygotowanie sieci dystrybucji urządzeń pokładowych zmieściło się w tych miesiącach. Od strony technologicznej system viaTOLL jest przystosowany do obsługi pojazdów osobowych, bo odbywa się ona już obecnie – wyjaśnia portalowi „RynekInfrastruktury.pl” rzeczniczka.

 

Rzeczniczka pytana o to, jak wykorzystana zostanie istniejąca infrastruktura służąca manualnemu poborowi opłat tłumaczy, że obecnie ta infrastruktura jest wykorzystywana do poboru elektronicznego, gdyż z placów poboru opłat korzystają również samochody ciężarowe. – Tam, gdzie pełna infrastruktura do poboru manualnego nie jest jeszcze wybudowana, możliwe jest wykorzystanie przyłączy energetycznych i telekomunikacyjnych do budowy infrastruktury dla poboru elektronicznego – mówi.

 

– Na pozostałych płatnych odcinkach autostrad (dla przypomnienia: system viaTOLL obejmuje ich obecnie niemal 800 km, natomiast poborem manualnym jest objęte 260 km) mogą być wykorzystane istniejące bramownice – dodaje Dorota Prochowicz.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5